خریدی از نان شب واجب تر برای استقلال

اختصاصی استقلالی - تاریخچه فنی باشگاه استقلال در 10 سال اخیر را می توان به دو بخش تقسیم کرد . دوران با حضور مجتبی جباری و دوران بدون حضور او ، که بعد از قهرمانی در لیگ 91-92 شروع شد. دوست داشتنی ترین خودخواه تاریخ استقلال ، روح لطیف خود را نشان داد و نتوانست دوری از هوادارانی که روزی او را زیدان آسیا خطاب می کردند را تحمل کند و خیلی زود از فوتبال ایران دل کند و رفت . هواداران نکته بین استقلال ، قطعا خلاء این هافبک خلاق که روزی قلب تپنده استقلال در مرکز زمین بود را حس کردند . جانشینان مجتبی در این مدت 2ساله ، به ندرت موفق بودند . 


البته نا گفته نماند همیشه هافبک های دیگری مثل جانواریو ، حسین کاظمی ،فریدون زندی ، جاسم کرار ، روانخواه و آندو و بقیه عصای دست جباری در مرکز زمین بودند . همچنین تنها بازیکنی که بعد از مجتبی کمی توانست موفق باشد ، کرار بود . مجتبی و کرار هر دو یک خصلت مشترک داشتند : (( پول حرفه ای بدهید بازی حرفه ای تحویل بگیرید ! )) . به دلیل اوضاع فوتبال ما و شرایط مالی استقلال همیشه کشمکش بین این دو بازیکن و باشگاه در جریان بود و در این بین فقط خاطر هوادار آزرده می شد . استقلال امسال هم با وجود پافشاری سرمربی وقت بر حفظ کرار ، عطای کرار را به لقایش ببخشد و او را اخراج کند ! 

اوایل فصل به دلیل آمادگی بدنی بالای بازیکنان و دوندگی بی امان آنها، استقلال یکی پس از دیگری حریفان را مغلوب می کرد و خلاء یک هافبک طراح به چشم نمی آمد . آبی های پایتخت به واسطه خط دفاعی قدرتمند ( البته با وجود ضعف هایی که با درایت کادر فنی رفع شد ) و با کار دفاعی منجسم تیمی ، اجازه نفوذ به کمتر خط حمله ای دادند تا این گونه شود که اگر استقلال کم موقعیت می سازد ، کم هم موقعیت می دهد . اما هر چه که گذشت اوضاع وخیم تر شد و کمتر تیمی در لیگ بود که یقه استقلال را در وسط زمین نگیرد و از این نقطه ضعف استفاده نکند . 

در شرایط فعلی که گمانه زنی ها ، برای خرید بازیکنان شنیده می شود ، گوش بسیاری از هواداران تیز است که ببینند برای مرکز زمین چه چاره ای اندیشیده می شود و قلب استقلال آیا دوباره می تپد یا نه ! شاید واجب ترین خرید استقلال که گره کور دو فصل پیش و این فصل است ، خریدی در حد نام مجتبی باشد. خریدی که از نان شب هم برای استقلال واجب تر است، یک هافبک بازیساز و در کنار او یک هافبک که وزن تکنیکی مرکز زمین را بالا ببرد ( در نقش مجتبی و جانواریو ) تا در صورت مصدومیت و یا محرومیت یکی، دیگری جای او را پر کنند . 

واقعا در شرایط فعلی نمی توان هیچ اشکالی به مهاجمان تیم گرفت چون عملا موقعیتی در بازی برای آنان ایجاد نمی شود . استقلال ترکیب بی نظیری در اختیار دارد. از خط دروازه گرفته که رحمتی ستاره بی چون چرای استقلال است تا مدافعان و دو هافبک دفاعی بی نظیر و بال های چپ و راست خوبی مثل یعقوب کریمی و جابر انصاری. البته این روزها انصاری در نبود هافبک طراح در پست غیر تخصصی بازی میکند و شاید با آمدن بازیکنان مناسب در پست هافبک بازیساز ، از جابر هم بهتر بهره گرفته شود . استقلال باید هوشیار باشد چون رقبای قهرمانی قطعا رنگ دیگری در نیم فصل دوم به خود می گیرند و با تقویت تیم خود برای سایرین خط و نشان می کشند . باید منتظر ماند و دید که استقلال در نقل و انتقالات چه می کند . 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394برچسب:اخبار استقلال, | 22:15 | نویسنده : امیرحسین |